Home

Achtergrond 137 x bekeken

It’s Alive vanaf deze week weer op TMF

Vanaf deze week staat jongerenzender TMF vijf weken lang in het teken van de tuinbouw. Hiermee start de tweede periode van de tuinbouwcampagne It’s Alive.

Het TMF-programma Wat te doen voor je Poen brengt vier functies in de sector op een voor jongeren aantrekkelijke manier in beeld. De campagne laat jongeren kennis maken de brede carrièremogelijkheden in de tuinbouw. Van de doelgroep 16 tot 24 jarigen heeft inmiddels 35 procent iets gezien, gehoord of gelezen over de campagne. Voor eind 2011 is het doel 50 procent te halen.

De website nederlandse.tuinbouw.nl vormt de kern van de campagne. Uit de tussentijdse effectmeting blijkt dat de website goed gewaardeerd wordt en dat de gemiddelde bezoektijd van 8 minuten bijzonder lang is. In april is de commercial van It’s Alive door 10 miljoen mensen minstens één keer gezien. De commercial is te zien op zowel de publieke als de commerciële zenders in de maanden april en in oktober 2010 en 2011.

Uit de eerste meting blijkt dat 19 procent van de doelgroep de campagne kent van het programma Wat te doen voor je Poen op TMF. Ook trok de website van TMF veel bezoekers naar de site nederlandse.tuinbouw.nl. Met de campagne It’s Alive laat de Nederlandse tuinbouw jongeren kennis maken met de veelomvattende wereld van de tuinbouw en de brede carrièremogelijkheden van de sector.

Arie in t Veld

Of registreer je om te kunnen reageren.