Home

Achtergrond 198 x bekeken

Flipje maakt comeback op jam

Aardbeienjammascotte Flipje maakt een comeback op jam.

Het beeldmerk komt op jam dat door landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt in Beesd wordt geproduceerd en in Tiel verkocht mag worden. Tiel is de thuisbasis voor Flipje. De rechten voor Flipje liggen nog altijd bij Hero, maar de fabrikant heeft ingestemd met het gebruik van het beeldmerk. "Het gaat om een exclusief product, het komt te koop op een paar locaties, in het Flipjemuseum, bij delicatessenzaken en op Heerlijkheid Mariënwaerdt", zegt een woordvoerder van de gemeente Tiel. De gemeente wil Flipje zelf ook meer inzetten voor stadspromotie. De jam komt in drie smaken op de markt, bessen-framboos, aardbeien en kersen.

De eerste jam werd zaterdag door Flipje uitgereikt aan prins Willem-Alexander en prinses Maxima. Zij bezochten het vijftigste Fruitcorso in Tiel en verrasten het publiek en organisatie door de prinsesjes Amalia, Alexia en Ariane mee te nemen.

Flipje bestaat dit jaar 75 jaar. In oktober zoekt de gemeente Tiel een nieuwe Flipje, en organiseert daarvoor een talentenjacht, de F-factor.

Foto

Of registreer je om te kunnen reageren.