Home

Achtergrond 98 x bekeken

Bloemist blijft favoriet voor een boeketje

De bloemist blijft het favoriete adres om een bosje bloemen te kopen.

Slechts 6 procent van alle bloemen en planten wordt via internet aangeschaft en 8 procent komt rechtstreeks van een kweker. Consumenten hebben een groeiende voorkeur voor gemengde boeketten.

Dat blijkt vandaag uit onderzoeken die in opdracht van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel en het Productschap Tuinbouw zijn gedaan.

Internet blijft daarmee ver achter als verkoopkanaal voor de bloemen- en plantensector, want in zijn algemeenheid doen klanten al bijna een kwart van alle aankopen via een website. Internet wint het wel als het om productinformatie gaat, want dan vindt 28 procent de informatie van de bloemist voldoende, terwijl 32 procent tevreden is over internet.

Klanten kopen weer steeds vaker gemengde boeketten. Die schaffen zij in 56 procent van de gevallen aan. De belangstelling voor een bos van één soort bloemen is afgenomen en voor bloemstukjes heeft maar 4 tot 6 procent van de kopers belangstelling. Een boeketje kopen bij de zaterdagse boodschappen blijkt onuitroeibaar, want dat doet nog steeds 40 procent van de consumenten. Na zaterdag zijn vrijdag en donderdag populair om bloemen aan te schaffen.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.