Home

Achtergrond 64 x bekeken

Volumes Unilever groeien minder hard

Unilever, producent van consumentengoederen, heeft in het tweede kwartaal van dit jaar de volumes met 5,7 procent zien toenemen.

Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde tweedekwartaalcijfers. In de eerste drie maanden van 2010 groeiden de volumes nog met 7,6 procent.

Het bedrijf waarschuwde bij de eerstekwartaalcijfers al voor te veel optimisme over herstel. Unilever voorzag een lang en langzaam proces. De behaalde volumes zijn wel iets hoger dan verwacht door analisten geraadpleegd door persbureau Reuters.

De omzet van de onderneming, bekend van merken als Dove, Unox en Ola, kwam uit op 11,75 miljard euro. Dat was 12,4 procent meer dan de inkomsten van dezelfde periode in 2009. Analisten gingen gemiddeld uit van een omzet van 11,64 miljard euro. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 1,63 miljard euro, bijna een kwart meer dan een jaar eerder en gelijk aan de verwachting van analisten.

Onder de streep hield het concern, zonder bijzondere posten mee te rekenen, 1,15 miljard euro over. Dat was bijna 40 procent meer dan een jaar eerder. Marktkenners hadden op iets minder winst gerekend.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.