Home

Achtergrond 98 x bekeken

Dean Foods ziet omzet stijgen bij slechte marges

De omzet van Dean Foods is het laatste kwartaal met een teleurstellende 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, tot 2,95 miljard dollar (2,2 miljard euro).

Het Texaanse zuivelbedrijf noteerde tevens een bijna 30 procent lagere winst van 45 miljoen dollar (34 miljoen euro). Analisten hadden betere resultaten verwacht, maar volgens bestuursvoorzitter Gregg Engles zijn betere marges en hogere volumes momenteel nauwelijks mogelijk. Supermarkten in Amerika beconcurreren elkaar hevig en gebruiken daarbij zuivelproducten als product om mee te prijsstunten.

Hoewel kleine ketens de laatste maanden proberen meer onderscheidend te zijn, houden grote ketens vast aan een lage prijs focus. Niet zonder reden, geeft Engles toe. "De economische nervositeit leidt tot een hoge promotiedruk. Er wordt vooral geadverteerd voor huismerken. De consument, vooral uit de arbeidersklasse, ziet zich nog altijd geconfronteerd met werkloosheid en hoge schulden."

Of registreer je om te kunnen reageren.