Home

Achtergrond 118 x bekeken

Snacktomaat populair onder kinderen

Snacktomaatjes worden steeds populairder. Dat blijkt uit onderzoek van het Productschap Tuinbouw.

Bijna 30 procent is de laatste drie jaar vaker snacktomaatjes gaan kopen, aldus hoofdonderzoeker René van Paassen, die kansen ziet voor verkoop door fastfoodketens als McDonald’s.

Snacktomaten worden meer dan andere tomatensoorten impulsief aangekocht. Met name kinderen zijn gevoelig, terwijl ouders de snacktomaat stimuleren als verantwoord snoepen. De kopers zijn vooral jonge ouders tussen de 25 en 34 jaar oud. Mede daarom denkt Van Paassen dat wellicht ook kan worden verkocht via nieuwe kanalen zoals fastfoodketens.

In het onderzoek is ook gevraagd naar een voorkeur voor het type verpakking bij de verschillende toepassingen. Voor de warme hoofdmaaltijd, de soep, op brood en in de salade geven opvallend veel mensen aan dat zij een voorkeur hebben voor onverpakte tomaten. Niet alleen de ronde tomaat, maar juist ook andere typen tomaat zou men graag los kopen, zowel vanwege milieu als een afgepaste hoeveelheid.

Of registreer je om te kunnen reageren.