Home

Achtergrond 70 x bekeken

Reclamebestedingen flink toegenomen

De bestedingen aan reclame op radio en televisie zijn in het tweede kwartaal flink toegenomen.

Bij televisiereclames gaan de zaken inmiddels zo goed dat de teruggang in de bestedingen van vorig jaar mogelijk al is goedgemaakt, zo meldde SPOT donderdag.

De netto-omzet uit reclame op tv kwam uit op 242 miljoen euro tegen 212 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder. Dat is een stijging van 14,5 procent. Over het eerste halfjaar werd 398 miljoen euro gespendeerd aan advertenties op tv binnen de reclameblokken, een stijging van 8,8 procent.

Ook de radiozenders profiteerden van de opleving in reclame-uitgaven. Inclusief gesponsorde programma's kwam de omzet hier uit op bijna 62 miljoen euro, een stijging van 5,6 procent. Over de eerste zes maanden van het jaar kwam de omzet uit op zo goed als 110 miljoen euro.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.