Home

Achtergrond 231 x bekeken 3 reacties

Kalversector start campagne promotie vlees

De kalversector start een nieuwe promotiecampagne voor kalfsvlees.

Voor de nieuwe acties is een Commissie Informatiecampagne Kalfsvlees (CIK) in het leven geroepen.

In de commissie zitten vertegenwoordigers van de centrale organisatie voor de vleessector, LTO en het productschap vee en vlees. Het informatieprogramma is gericht op Nederland, Italië en Duitsland. De campagne heeft ten doel om burgers, consumenten, horeca en vleesinkopers te informeren over de actuele gang van zaken bij de productie, verwerking en afzet van kalfsvlees.

Het doel is te laten zien welke inspanningen de bedrijven doen om betrouwbare en verantwoorde producten op de markt te brengen. Speerpunten zijn kwaliteitszorg en de controles hierop.

Onder het motto 'Kalfsvlees natuurlijk gecontroleerd' verschijnen vanaf medio juni advertenties waarin zaken aan de orde komen als dierenwelzijn, diergezondheid, de veiligheid van kalfsvlees, etikettering en het kunnen achterhalen van de herkomst van de producten. Op een nieuwe website geeft de sector aan het publiek aanvullende informatie.

Het informatieprogramma van de kalversector valt onder een subsidieregeling van de Europese Commissie. De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) is als indiener van het projectplan bij de EU eindverantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de campagne.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    B KOers

    Waarom moeten dieren die nog maar op deze wereld zijn al geslacht worden om ons tot voedsel te dienen.Er zijn toch genoeg alternatieven.Mijn motto leven en laten leven hoe goed de zorg voor de dieren ook geweest is tijdens hun korte leven vind ik consumptie van dit vlees totaal overbodig en zeer dier onvriendelijk.

  • no-profile-image

    Berends

    Dit is een super initiatief!
    Het is te hopen dat ze omzet stijgt

  • no-profile-image

    lol

    Goed initiatief

Of registreer je om te kunnen reageren.