Home

Achtergrond 88 x bekeken

Geen bloemetje bij online boodschappen doen

De verkoop van bloemen via internet neemt toe, maar de grote supermarktketens doen er niet aan mee, blijkt uit een onderzoek in opdracht van het Productschap Tuinbouw.

In 2006 kocht 8 procent van de computergebruikers wel eens bloemen via internet en dat is dit jaar gestegen naar 11 procent. Daarmee lopen de Nederlanders in dit koopgedrag achter bij de Britten, de Fransen en de Duitsers.

Het online doen van boodschappen is in Nederland nog in ontwikkeling. Bovendien zijn bloemen als product dat besteld kan worden niet te vinden op de sites van de grote supermarktketens, dit in tegenstelling tot Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Neemt bij het gewone winkelen de consument nog wel eens een bloemetje mee, bij het online shoppen kan dat in Nederland dus nog niet. Als hier via internet bloemen worden besteld, is dat meestal voor een verjaardag, gevolgd door Valentijnsdag en Moederdag. Nederlanders geven dan gemiddeld een kleine 30 euro uit aan de bloemen, inclusief het verzenden. Wij zijn wat dit betreft minder vrijgevig dan de Fransen, die er gemiddeld 58 euro voor over hebben.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.