Home

Achtergrond 81 x bekeken

'Champagnecrisis is voorbij'

De gerenommeerde champagnehuizen kunnen opgelucht ademhalen: de champagnecrisis lijkt voorbij.

Mensen weten de duurdere bubbels weer te vinden, stellen Remy Cointreau en Vranken-Pommery Monopole, de makers van Piper-Heidsieck en Pommery champagne donderdag.

Remy Cointreau meldde een verkoopstijging van de bubbels van 23 procent tot 16,7 miljoen euro over het eerste kwartaal van zijn boekjaar dat eindigde op 30 juni. Bij Vranken-Pommery bedroeg de stijging 52 procent tot 66 miljoen euro.

"Door de crisis zochten mensen tijdelijk hun heil in de goedkopere merken'', zei Vranken-Pommery- topman Paul-Francois Vranken. Vranken is positief voor de rest van het jaar. Volgens hem is "de champagnecrisis in het eerste halfjaar ten einde gekomen''.

Ook Laurent-Perrier meldde eerder deze week een flinke omzetplus. Op 27 juli is het de beurt aan champagnegigant LVMH met hun topmerk Moët & Chandon, onder welk label onder andere de meest gerenommeerde Dom Perignon op de markt wordt gebracht.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.