Home

Achtergrond 101 x bekeken

Bewindsvrouw content met rol mbo-klachtenlijn

De klachtenlijn waar leerlingen en ouders terechtkunnen met grieven over een mbo-opleiding voorziet duidelijk in een behoefte.

Dat constateert demissionair staatssecretaris Marja van Bijsterveldt (Onderwijs), die tevreden is over het functioneren van de lijn die op 1 april werd geopend.

"Er blijft geen klacht op de plank liggen'', constateert de bewindsvrouw. "Elke klacht wordt serieus genomen en voortvarend opgepakt door de scholen. De ombudslijn maakt klachten van studenten inzichtelijk en brengt de klachtenafhandeling van mbo-scholen verder op orde. En dat was precies het doel.''

De ombudslijn kwam er onder meer na een rapport van de Onderwijsinspectie met daarin een lijst van ruim zestig mbo-opleidingen die ver onder de maat presteren. Ook scholieren trokken al enige tijd aan de bel. Ze eisten meer les, betere roosters en meer gekwalificeerde docenten.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.