Home

Achtergrond 467 x bekeken 3 reacties

Agrifirm: bij misstanden niet naar elkaar wijzen

Mengvoerbedrijven moeten leren niet naar elkaar te wijzen wanneer iets mis gaat bij de vervaardiging van veevoer, zoals de problemen onlangs met dioxine-vervuiling.

Ze kunnen in dit opzicht leren van de voedingsmiddelenbranche.

Dat zegt bestuursvoorzitter Kees Sijssens van Agrifirm, recent ontstaan uit fusie van Agrifirm en Cehave Landbouwbelang. Sijssens deed zijn uitspraken zondag tijdens de open dag ter gelegenheid van de opening van de nieuwe Profarm-fabriek van het concern.

"Ik betreur dat in de mengvoerindustrie soms niet zo goed wordt gecommuniceerd", aldus de topman. "Transparantie is niet alleen als het goed gaat heel belangrijk. Laat direct aan de keten zien dat je een probleem hebt en los het op. Die angst voor de reactie is niet reëel."
Wie de kranten leest, ziet wekelijks wel tenminste twee recalls van levensmiddelenproducenten de revue passeren, aldus Sijssens.

"Fouten maken: het overkomt zelfs het onverwoestbaar geachte Toyota. De consument kan daar best mee omgaan, mits ze het gevoel hebben dat het bedrijf hoge standaarden hanteert en echt en open zijn best doet het op te lossen."

"De standaarden in de veevoersector zijn wellicht in bepaalde opzichten hoger dan die van de levensmiddelenbranche, en toch heerst ook in de agrarische pers en bij LTO soms de gedachte dat er gerommeld wordt. Dat is jammer."

Lees ook Nieuwe fabriek Profarm in gebruik genomen

Laatste reacties

  • no-profile-image

    boer die van

    de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
    Sijsen lul verhaal transparantie begint met betalen van veroorzaakte schaden en niet een juridies smerig spelletje spelen zo als u als dericteur van de bonnda laast nog heb gedaan met algemeene voorwaarden weg lopen van uw verantwoording nee dat doet toyota ook niet die losten de problemen wel op met de klanten ja daar kunt u nog wel van leren

  • no-profile-image

    boertje van buten

    Nou meneer Sijssens moet nodig wat zeggen. Transparantie is er niet zoveel in de veevoerbranche. Zogenaamd uit concurentie overweging wordt de samenstelling van het voer angstvallig geheim gehouden. De klant mag niet weten wat de juiste samenstelling is!

  • no-profile-image

    k.i.s.s.

    Ja, het zijn net supermarkten wij doen niks verkeerd ook niet met de marge's

Of registreer je om te kunnen reageren.