Home

Achtergrond 146 x bekeken

AH verhoogt paprikaverkoop

Albert Heijn heeft de omzet in paprika fors verhoogd dit jaar.

Dat blijkt uit cijfers van het Productschap Tuinbouw (PT). De keten wist over de eerste 20 weken de omzet te laten groeien van ruim 13 miljoen naar een kleine 16 miljoen euro. Bij andere winkelketens was de groei minder snel, blijkt uit het marktrapport paprika.

AH heeft nu een marktaandeel van paprika van 47 procent. Nederlandse supermarkten hebben tot week 21 voor circa 33 miljoen euro aan paprika omgezet. Dat is 15 procent meer dan 2009.

Verder blijkt uit de marktmonitor dat het Duitse areaal paprika dit jaar groeit naar 49 hectare. Dat was nog 31 hectare in 2005. Die eigen productie is goed voor circa 1 procent van de Duitse consumptie van paprika. Door een aantal geplande nieuwbouwprojecten zal het areaal in Duitsland verder stijgen, verwacht het Productschap Tuinbouw in de marktmonitor paprika.

Of registreer je om te kunnen reageren.