Home

Achtergrond 77 x bekeken

Kleiner verlies voor Smithfield Foods bij grotere volumes

Smithfield Foods heeft het afgelopen kwartaal 4,6 miljoen dollar (3,7 miljoen euro) verlies geleden, tegen een verlies van 81 miljoen dollar een jaar geleden.

De Amerikaanse producent van vlees profiteert van lage voerprijzen en een aantrekkende vraag. De omzet van het bedrijf steeg 2 procent tot 2,9 miljard dollar (2,3 miljard euro). Smithfield Foods maakte tevens bekend het merk Butterball te willen kopen voor 200 miljoen dollar (161 miljoen euro) vanwege onenigheid over de bedrijfsvoering.

Smithfield Foods profiteert van sterk gedaalde voerprijzen, aldus bestuursvoorzitter Larry Pope. Bovendien neemt de vraag in met name de VS weer toe, terwijl de varkensstapel fors is gekrompen. De varkensprijs is daardoor 23 procent gestegen.

Varkensvlees is voor Smithfield Foods de belangrijkste productgroep. Het verkochte volume varkensvlees is door de kleinere stapel 12 procent afgenomen, maar de omzet steeg 1 procent.

Of registreer je om te kunnen reageren.