Home

Achtergrond 67 x bekeken

Bedrijven geven meer uit aan WK-advertenties

Ondanks de economische crisis hebben bedrijven dit jaar flink in de buidel getast voor reclameuitingen rond het WK voetbal .

Volgens cijfers die onderzoeksbureau Nielsen maandag versterkte liggen de uitgaven tot en met 20 juni al hoger dan de totale bestedingen rond het EK van 2008 of het WK van 2006.

In de maanden mei en juni (tot en met 20 juni) werd tot nu toe ruim 40 miljoen euro uitgegeven aan reclames in relatie tot het WK. In dezelfde maanden in 2008 toen het EK in Oostenrijk en Zwitserland werd gehouden, werd iets meer dan 27,5 miljoen euro gespendeerd aan voetbal-reclames. Tijdens het WK van 2006 in Duitsland werd iets meer dan 30 miljoen euro uitgegeven aan campagnes die verband hielden met het toernooi.

Bij alle bedragen gaat het om zogenoemde bruto mediabestedingen, dat zijn uitgaven aan advertenties tegen normale tarieven.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.