Home

Achtergrond 170 x bekeken 1 reactie

Stevige groei paprika-omzet supermarkt

Nederlandse supermarkten zetten tot dusver dit jaar zes procent meer om in paprika.

Dat blijkt uit cijfers van het Productschap Tuinbouw over de eerste twaalf weken. De Nederlandse supermarkten (exclusief Aldi en Lidl) behaalden in totaal 17,7 miljoen euro omzet met hun paprika-assortiment, één miljoen meer dan in 2009 en 1,8 miljoen euro meer dan in 2008, blijkt uit de gegevens.

Opvallend is verder de sterk gestegen prijzen in de laatste zes weken in Nederlandse winkels. Bij Albert Heijn schommelde de prijs voor een kilo mixpaprika in 2009 nog tussen de € 3,98 en € 4,58 terwijl de prijzen dit jaar tussen de € 4,78 en € 5,98 liggen.

De hogere paprikaprijzen in Nederlandse winkels zijn het gevolg van het relatief beperkte Europese aanbod begin dit jaar. Het belang van Albert Heijn bij de paprika-afzet is groot. Met circa 250.000 euro omzet in paprikamixen per week is het belang zeker vier keer zo groot als de nummer twee; C1000.

Eén reactie

  • no-profile-image

    bos

    Lekker informatie zeg!!!!

    Schrijf liever hoeveel kg er verkocht zijn .
    Daar hebben we meer aan en vertel dat de overheerlijke nederlandse paprika's weer volop te koop zijn.

Of registreer je om te kunnen reageren.