Home

Achtergrond 145 x bekeken

'Pluimveesector moet inspelen op gevoelens consument'

De Nederlandse pluimveesector moet meer inspelen op de wensen van consumenten.

Die laatstgenoemden willen het gevoel over de herkomst en productiewijze van pluimveeproducten terug. Basisproducten zullen blijven bestaan, maar daarnaast moet de pluimveesector merken ontwikkelen. Dat zei Wilbert Hilkens, sectormanager intensieve veehouderij bij de ABN Amro-bank gisteren op een bijeenkomst van Dutch Poultry Centre.

De leghennensector is al goed op weg om consumenten het gevoel bij het eten van eieren terug te geven. "Er is een goede segmentatie in deze sector via de introductie van scharrel-, Freiland- en biologische eieren. Die kenmerken kan de sector verder uitwerken", zegt Hilkens. De pluimveevleessector is volgens hem ook op de goede weg met de introductie van scharrelpluimveevlees voor het Puur & Eerlijk-concept voor supermarkt Albert Heijn. De ABN Amro-sectormanager wijst daarbij ook op het initiatief van Vion en Albert Heijn om een tussensegment voor varkensvlees (Good Farming Star) te ontwikkelen. "Het is daarbij belangrijk dat organisaties als de Dierenbescherming, Natuurmonumenten en Natuur en Milieu je producten ondersteunen. Op die manier kun je een krachtige communicatie naar consumenten opbouwen", legt hij uit.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.