Home

Achtergrond 120 x bekeken

Imagometing jongeren na massale mediacampagne

De imagovormende arbeidsmarktcampagne It’s Alive heeft 39.200 bezoekers naar de website nederlandse.tuinbouw.nl gelokt.

Dat meldt het Productschap Tuinbouw in een voortgangsrapportage over de campagne. In april zijn spotjes op tv uitgezonden bij publieke zenders, RTL-zenders en TMF. De commercial is door 10 miljoen mensen zeker één keer gezien. Dit najaar en medio 2011 gaat het PT het imago meten om het effect van de campagne te bepalen.

De 39.200 bezoekers van de website hebben serieuze belangstelling voor de campagne getoond. Ze bleven gemiddeld negen minuten om informatie over teelt, techniek, transport of verkoop. De bezoekers lijken vooral getrokken door de gesponsorde televisieprogramma’s op jongerenzender TMF. Het programma Wat te doen voor je poen volgde jongeren op een tomatenbedrijf, een handelsbedrijf, bloemenarrangeur en bloemenexporteur. De bezoekers zochten vooral informatie over de beroepen in deze vier TMF-uitzendingen. De campagne wordt vooralsnog gefinancierd door de Groenten- en Fruitsector en Bloemkwekerijsector en er is in totaal € 3,9 miljoen beschikbaar.

Of registreer je om te kunnen reageren.