Home

Achtergrond 81 x bekeken 2 reacties

Groenteboeren furieus over onderzoek Consumentenbond

Hoe kun je een onderzoek doen naar kwaliteit van groente en fruit in Nederlandse winkels en dan niet de specialisten meenemen in de steekproef?

Die vraag zit de koepel voor groentespeciaalzaken ADN dwars. Op de berichten in media over het onderzoek reageert de koepel zelfs furieus. "Er is schade bij onze leden. De berichten dat de beste groente en fruit te koop is bij Albert Heijn, Lidl en de markt zijn gelezen door honderdduizenden mensen. Hoe kun je nu wel de markt meenemen in het onderzoek en niet de speciaalzaken met een gelijk marktaandeel? Onze leden hebben het al zo moeilijk", aldus directeur Mark Heemskerk.

"Misschien moet er een kwalitatief onderzoek komen naar de werkwijze Consumentenbond zelf. Kwalitatief goede groente en fruit koop je bij de groenteman, zoals je kwalitatief goed vlees bij de slager koopt en kwalitatief goed brood en banket bij de bakker. Laten we vooral niet vergeten dat deze speciaalzaken nog altijd een belangrijk marktaandeel hebben. Zeker voor de consument die op zoek is naar smaak, persoonlijke bediening, kwaliteit en advies is de speciaalzaak onmisbaar is in het winkelbeeld."

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Leen

    Had je de illusie dat de consumentenbond objectief onderzoek zou doen?

  • no-profile-image

    leo

    omdat het anders niet leuk meer is , zo gaat het altijd met onderzoekers als ze meteen bij de specialist gaan vragen , zou daar ook hun werk stoppen . heb ik al heelvaak meegemaakt , en zie ik nog steeds oplossingen ontdektgeworden die al 100 jaar oud zijn ,zo houd men zichzelf instand grt leo

Of registreer je om te kunnen reageren.