Home

Achtergrond 123 x bekeken

Zuivelomzet Nestlé groeit in eerste kwartaal 2010

Het Zwitserse Nestlé heeft in het eerste kwartaal van dit jaar haar zuivelomzet zien stijgen naar ruim 3,4 miljard euro, zo heeft het grootste voedingsconcern ter wereld vandaag bekendgemaakt.

Het gaat om een autonome groei van 7,1 procent. Nestlé heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een totale omzet geboekt van 26,3 miljard Zwitserse frank (18,3 miljard euro). Dat is 4,4 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2009. De cijfers bevestigen volgens topman Paul Bulcke dat het concern zijn kansen grijpt, zelfs in een economische situatie die 'uitdagend blijft'.

De omzet nam toe in alle delen van de wereld waarin Nestlé opereert. Ook droegen alle divisies bij aan het resultaat. "Door initiatief te tonen en een goede prijsstelling, bouwen we onze marktpositie uit", aldus het bedrijf.

Nestlé geeft aan vooral de zuivelomzet in opkomende markten te hebben zien stijgen. Merken als Nido en Ninho zouden goed aanslaan. Een merk als CoffeeMate vertoont volgens de onderneming dubbele groeicijfers. Ook bij de verkoop van ijs zag de Nestlé de omzet ten opzichte van vorig jaar stijgen. Vooral de merken Häagen-Dazs, Skinny Cow en Drumstick deden het goed.

Lees ook: Goed eerste kwartaal Nestlé

Of registreer je om te kunnen reageren.