Home

Achtergrond 116 x bekeken

Vitelco op de markt met duurzaam jong rosévlees

Kalverslachterij Vitelco brengt extra verantwoord en duurzaam jong rosévlees op de markt onder het merk Vitel-oké.

Het wordt verpakt in karton met grasvezels afkomstig van natuurterreinen. Het vlees wordt vooralsnog alleen op de Nederlandse markt afgezet, bij de foodservicebedrijven en op termijn mogelijk ook bij supermarkten, vertelt verkoopmanager Wilfried Fleuren.

Het jonge rosévlees is kalfsvlees omgeven met speciale garanties, vertelt hij. Het gaat om gecertificeerd vlees dat minimaal voldoet aan de eisen die gelden voor het Beter Leven-keurmerk, dat de Dierenbescherming afgeeft. Garantie is dat de hemoglobinewaarden van het vlees ver boven het gangbare liggen. Dat komt doordat de kalveren nauwelijks kunstmelk krijgen en veel ruwvoer.

Voordeel van het jonge rosévlees is volgens Fleuren dat de uniformiteit van het vlees veel groter is dan bij het oudere. Vitelco is al twee jaar actief in het jong rosé-segment. Het startte met enkele tientallen kalveren per week. Nu ligt dat al ver boven de 1.000 per week.

Of registreer je om te kunnen reageren.