Home

Achtergrond 120 x bekeken

'Varkensvlees te vaak in de aanbieding’'

Varkensvlees is in de grote winkelketens te vaak in de aanbieding.

Daardoor krijgt de consument ten onrechte de indruk dat varkensvlees altijd goedkoop is en is bovendien het verband tussen de verkoopprijzen en de productiekosten zoekgeraakt.

Dat stelt de Franse organisatie van vleesbedrijven SNIV. "Aanbiedingen vormen een instrument om de verkoop van vlees aan te wakkeren. Maar de laatste jaren is het doel van de acties in sterke mate zoekgeraakt, vooral in de sector varkensvlees. Daar komen aanbiedingen steeds frequenter voor waarbij de prijs die de consument betaalt geen verband meer houdt met de economische realiteit van de markt," aldus de SNIV.

SNIV gaat de ontwikkelingen daarom ter tafel brengen in het varkensschap Inaporc. "We willen het debat op gang brengen en aanbiedingen voor varkensvlees weer zinvol maken."

Of registreer je om te kunnen reageren.