Home

Achtergrond 97 x bekeken

Kom in de Kas focust meer op jongeren trekken

Kom in de Kas, de jaarlijkse open dag in de glastuinbouw, gaat zich mogelijk meer richten op een bredere doelgroep en sluit meerdere activiteiten per jaar niet uit.

Dat zegt landelijke coördinator Sandra van Tol van Kom in de Kas.

Van Tol valt het op dat de open dag nu vooral jonge gezinnen en ouderen trekt. Met het oog op de vraag naar arbeid in de tuinbouw is ook de doelgroep 18 tot 25 jaar interessant voor Kom in de Kas. "Wellicht moet je accenten verleggen in het concept zodat je Kom in de Kas ook voor die groep aantrekkelijk maakt. Het kan een mooie eerste kennismaking zijn met de tuinbouw", aldus Van Tol.

Hoe die groep enthousiast te krijgen is nog onderwerp van studie. "Maar dat je dat bijvoorbeeld op meerdere momenten in een jaar doet is niet ondenkbaar. Kom in de Kas is een sterk merk dat we best uit kunnen rollen."

De voorbije jaren was arbeid al enkelere keren het thema van Kom in de Kas. Dit jaar zocht de organisatie al aansluiting bij de arbeidsimagocampagne van het Productschap Tuinbouw. De komende jaren zullen waarschijnlijk meerdere samenwerkingsvormen ontstaan. "Dit jaar zijn we ook opgetrokken met Nederland Bloeit, Floriade 2012 en campagnes van GroentenFruitBureau."

Kom in de Kas is volgens sectorpartijen aan vernieuwing toe. Deze zomer moet een nieuw concept zijn beslag krijgen in een meerjarenplan. In juni besluit het Productschap Tuinbouw op grond van dat plan of het Kom in de Kas financiert.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.