Home

Achtergrond 535 x bekeken 4 reacties

Gerichte reclame nodig voor duomerk Friesche Vlag

FrieslandCampina is en blijft eigenaar van het merk Friesche Vlag, maar sinds de tijdelijke overdracht van de versmerken aan Arla is reclame voor het ’duomerk’ lastig, wordt erkend.

Hetzelfde geldt in zekere mate voor Arla in Nijkerk, dat tien jaar lang het merk Friesche Vlag mag gebruiken voor zijn verse zuivelproducten. Dit is onderdeel van de afspraken die FrieslandCampina heeft moeten maken met de Europese Commissie.

Arla heeft haar Friesche Vlag-pakken inmiddels al iets aangepast. Naast het Friesche Vlag-merk en logo staat nu ook het Arla-merkteken op de pakken.

Lastig punt bij de reclame voor het Friese Vlag-merk is dat reclame voor zichzelf ook een beetje reclame voor de concurrent is, weet FrieslandCampina. Het bedrijf heeft mede daarom Campina haar landelijke zuivelmerk gemaakt.

Voor de Friesche Vlag koffiemelk maakt FrieslandCampina gerichter reclame, met name in damesbladen, meldt het zuivelconcern.
Arla heeft nog meer dan acht jaar de tijd om het Friesche Vlag om te vormen tot een echt Arla-merk voor consumentenzuivel.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    janlookamp

    volgens mij zal het logo van arla binnen de kortste keren het logo van frieschevlag vervangen en zit fc over 8 jaar met een onbekend/vergeten merk/logo in de maag

  • no-profile-image

    Kritische Lezer

    Hetzelfde geldt toch voor LNV, Koetje Boe. Die belijden ook met de mond vrije wereldhandel, maar steken aan de andere kant als overheid liefst 2 voeten en 2 handen tussen de deur. Ik vraag me af of ze daar wel beseffen wat vrije wereldhandel inhoudt.

  • no-profile-image

    gert

    Kan ARLA goedkoop meeliften op de bekende naam van Friesche Vlag, zo zorgt de NMA voor verdeeldheid onder de melkveehouders

  • no-profile-image

    koetje

    Mede dankzij Europees beleid wat aan de ene kant voor vergaande liberalisatie is en aan de andere kant onze coöperaties wel aan de leiband wil houden.

Of registreer je om te kunnen reageren.