Home

Achtergrond 141 x bekeken 1 reactie

Danone weet omzet flink op te voeren

Het Franse zuivel-, water- en babyvoedingsbedrijf Danone heeft de omzet in het eerste kwartaal met 7 procent weten op te voeren naar 3,978 miljard euro.

De verkopen gingen omhoog in alle sectoren en in alle geografische regio’s, aldus Danone.

In de nog altijd grootste divisie, zuivel, ging de omzet in geld uitgedrukt met 7,6 procent omhoog naar 2,319 miljard. In volume werd 12,5 procent meer verkocht maar de waarde liep met bijna 5 procent terug door het al eerder aangekondigde beleid om waar nodig de prijzen aan te passen om de verkopen op peil te houden. Bij babyvoeding werd een omzetgroei van 8,5 procent naar 797 miljoen neergezet terwijl de medische voedingsproducten 9,3 procent groeiden naar 242 miljoen. Bij flessewater, Evian, liep de verkoop met 2,3 procent op naar 620 miljoen.

Danone deelt verder mee dat het de aanvragen voor erkenning als ‘gezonde producten’ voor Actimel en Activia bij de European Food Safety Authority EFSA voorlopig heeft ingetrokken. Volgens het Franse bedrijf is er op dit moment te veel onduidelijkheid rond de nieuwe Europese regels voor gezondheidsclaims voor voedingsproducten. Danone wacht nu eerst op een bijeenkomst van EFSA op 1 juni waar meer duidelijkheid is aangekondigd.

Eén reactie

  • no-profile-image

    Han

    Welk voordeel heeft de melkveehouder van een omzet verhoging bij zijn zuivelfabriek als zijn eigen liter prijs daalt tot onder de kostprijs ?

Of registreer je om te kunnen reageren.