Home

Achtergrond 134 x bekeken

Nieuwe promotiecampagne voor leghennensector

Het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) gaat beginnen met de voorbereidingen voor een nieuwe promotiecampagne voor eieren.

Dat werd besloten tijdens de bestuursvergadering van de sectorcommissie Eieren van het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE). De verschillende schakels uit de legsector hadden eerder al besloten tot een nieuwe campagne, maar de voorbereidingen liepen spaak door onenigheid over de financiering. Volgens afspraak zou de primaire sector middels heffingen 400.000 euro bijeen brengen en zou ook de eierhandel een bepaald bedrag bijleggen.

De bedoeling was dat pakstations zouden bijdragen naar rato van het aantal afgezette eieren in 2008. "Maar de reacties waren dusdanig terughoudend dat hier onvoldoende draagvlak voor was", licht voorzitter Arend Mijs van eierhandelbond Anevei toe. Uit de legsector kwam hier in de afgelopen weken forse kritiek op.

Tijdens de vergadering meldde Mijs echter dat de Anevei wel met een bijdrage komt voor een campagne in 2010. Het exacte bedrag is nog onbekend en wordt met een eenmalige inschatting van de passende bijdrage per bedrijf vastgesteld.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.