Home

Achtergrond 78 x bekeken

Dairy Crest boekt weer sterk kwartaal

Het Britse zuivelbedrijf Dairy Crest kijkt opnieuw terug op een sterk kwartaal.

De resultaten over het eind maart aflopende boekjaar zijn daarmee beter dan die van vorig jaar, wat vooral te danken is aan de goede verkopen van de merkproducten en uitstekende prestaties bij de divisie verse melk. Dat meldt Dairy Crest in een kwartaalbericht aan de beurs.

De melkdivisie kon profiteren van het lagere kostenpeil terwijl bovendien de verkopen van biologische melk en melk-met-een-smaakje sterk aantrokken.

Dairy Crest meldt daarbij dat een van de grote Britse supermarkten als eerste nu ook haar melk in zakken verkoopt waardoor de verpakking vergeleken bij de gebruikelijke plastic flessen met 75 procent is verminderd. De hogere winst bij deze activiteit is echter gedeeltelijk tenietgedaan door lagere resultaten bij kaas en margarine-achtige producten, waar meer geïnvesteerd moest worden in reclame en aanbiedingen.

Wat de melkleveranciers betreft heeft Dairy Crest met een aantal boeren die melk leveren voor aflevering aan huis een langetermijncontract met vaste prijzen afgesloten. Het bedrijf verwacht dat deze afspraken de stabiliteit voor de leveranciers zullen verbeteren. Dairy Crest-directeur Mark Allen spreekt alles bij elkaar van ’een jaar van sterke vooruitgang’, waarbij hij ook voor het nieuwe boekjaar verdere verbeteringen verwacht.

Of registreer je om te kunnen reageren.