Home

Achtergrond 236 x bekeken 24 reacties

Winterweer kost NS vele miljoenen

Het winterweer en de daardoor ontstane chaos op het spoor heeft de Nederlandse Spoorwegen (NS) inmiddels vele miljoenen euro's gekost.

De 1,5 miljoen vaste klanten van de NS kunnen vanaf dinsdag een brief op de mat of in de mailbox verwachten waarin de NS laat weten dat ze nog een gratis kaartje of een upgrade tegemoet kunnen zien. Dat liet de NS dinsdag weten.

Houders van een maand- of jaarkaart krijgen een gratis dagkaart van de NS, voor zichzelf of voor een ander. Mensen met een voordeelurenkaart mogen met een kaartje voor de tweede klasse in de eerste klasse gaan zitten.

Tijdens de winterellende gaf de NS al bijna een miljoen kopjes thee, koffie en snert weg en kwam het met het zogenoemde zoutkaartje, waarmee reizigers goedkoper konden reizen in de daluren. "Verder hebben we natuurlijk inkomsten gemist doordat treinen niet reden en er overuren zijn gemaakt in de reparatiebedrijven'', aldus een woordvoerder.

Ook trekt de NS 50 miljoen euro uit voor het winterbestendig maken van treinen. En wordt er geïnvesteerd in betere reisinformatie.

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    J. C Pique

    Ik probeer een bestelling te plaatsen voor een vrije overgang 2-1 dagkaart, maar ik zie het nergens staan

  • no-profile-image

    Karin Meijering

    Ik heb een brief van de NS ontvangen waarin staat dat de NS de klanten een overgang2-1 dagkaart aan biedt als een gebaar van waardering.
    Op de site www.ns.nl/winterweer kan ik dit niet vinden, welke van de zovele sites moet ik openen? Ik hoop dat u mij wegwijs kan helpen.
    Met vriendelijke groeten,
    Karin Meijering

  • no-profile-image

    Hilbrand Bosma

    Hoe kom ik in het bezit van de Overgang
    2-1 dagkaart, zoals vermeld in de onlangs ontvangen brief. Via de site gelukte mij dit niet.

  • no-profile-image

    LTO-Hater

    Gisteren hebben we nog kunnen lezen dat de toeristen voor miljoenen worden uitgemolken door de NS. Dit heft elkaar dan mooi weer op.

  • no-profile-image

    Jo Bruins

    Ook ik kan het niet vinden. Maar ik heb een voordeelurenkaart 1e klas. Dus heb er ook niets aan

  • no-profile-image

    Jan Feijen

    Hoe kan ik de 2-1 dagkaart bestellen
    Ik heb twee klantnummers:
    Mijn nummer is 1864484.
    Die van mijn echtgenote H.M.G.Kneepkens is het klantnummer 1864499.
    Bij deze bestel ik die.
    Met vriendelijke groeten

  • no-profile-image

    G.A.Kroon-Evers

    Aanvraag:gratis Overgang 2-1 dagkaart

    nr: ns 8047601

  • no-profile-image

    T.Tjoelker

    Heeft een voordeeluren abonnement.
    Kan gratis 2-1 Overgangkaart ontvangen.

  • no-profile-image

    mevr. MCL van der Poll

    Hierbij bestel ik mijn overgang 2-1 dagkaart.
    Klantnummer 3421853

  • no-profile-image

    j.e.m.van tilburg

    gaarne een gratis dagkaart 1e klas
    als compensatie. mijn klantnummer is:
    1306659

  • no-profile-image

    J.M.Aerdts Appelman

    graag Dagkaart 1e klas

  • no-profile-image

    van den heuvel

    hier bij bestel ik de overgangkaatjes 2.1

    kaartnummers.

    7888399 en 7888373.

  • no-profile-image

    j.vrijhoeven

    kan uw site niet vinden voor de 2-1 dagkaart .Graag wat meer duidelijkheid.

  • no-profile-image

    H.M.C.Wertheim (Mw)kl.nr 1752053

    Vanmiddag (24/2) ontving ik een brief waarin de reizigers van de NS bedankt werden voor hun houding tijdens de moeilijke winterperiode. Als dank kon men nu een Overgang 2-1 dagkaart bestellen.
    Dit laatste heb ik zojuist geprobeerd. Het is mij niet gelukt. Sommige knoppen deden het wel, andere niet, zoals ik het ook gewend ben bij de Spoorwegen en waar zat de juiste knop? Het is erg vervelend als het onmogelijk blijkt gebruik te maken van een op zichzelf aardig aanbod dat zo ontaardt in een oorzaak van teleurstelling en irritatie!
    Ik hoop dat de NS nu eens websites laat maken die eenvoudig in het gebruik zijn en die het ook doen. Op het ogenblik is het nog steeds een hels karwei om iets betreffende de NS op te zoeken op een pc; meestal is het tot mislukking gedoemd. Een spoorboekje is dan ook nog altijd onmisbaar en het werkt héél wat vlugger dan een computer! Doch dit terzijde.Met vriendelijke groet, H.Wertheim

  • no-profile-image

    wipstaartje

    Hélp, het stormt en stortregent. Zou Pro-Rail de NS-treinen nog wel veilig in de baan kunnen houden? Balkendende, bedankt!

  • no-profile-image

    Berna de Kramer

    graag ontvang ik een overgang 2-1 dagkaart

  • no-profile-image

    cjjvanelk

    ik wil graag het tweein eenkaartje ontvangen van u mijn klantenummer is8134579.ik hoop dat ik u zo voldoende heb ingelicht bij voor baat hartelijk dank

  • no-profile-image

    maa pijnappel

    gratis kaartje?????
    winterweer

  • no-profile-image

    E. Koster

    Dagkaart NS gratis!.Voor mij dus niet , want ik moet met Syntus van Doetinchem naar Arnhem zelf betalen!!
    Dus geen gratis reis voor mij.
    Els Koster

  • no-profile-image

    gerdy bovendeerd

    Ook mij is het niet gelukt een Overgang 2-1 dagkaart te bestellen, via dit adres in de brief. Graag opheldering hierover of nadere hulp over het WEL kunnen ontvangen van zo'n kaartje!

  • no-profile-image

    J.Kroon

    Aanvraag: gratis Overgang 2-1 dagkaart

    nr: ns 8047313

  • no-profile-image

    j.g.philippen

    hierbij bestel ik mijn gratis overgang 2-1 dagkaart klantnummer 11350981

  • no-profile-image

    Mevr.S.M.Attwood=Martin

    lklantnummer 249514
    dagkaart winterweer

  • no-profile-image

    Stapels

    Een gratis dagkaart ? een prachtige service van N.S.
    Mijn klantnr. is 1042717

Laad alle reacties (20)

Of registreer je om te kunnen reageren.