Home

Achtergrond 120 x bekeken

Weekomzet winkels C1000 in 2009 gestegen

De C1000-supermarkten hebben in 2009 per vergelijkbare winkel meer omzet gedraaid.

De totale omzet voor alle C1000-winkels lag lager omdat er gemiddeld fors minder winkels waren dan in 2008. Dat maakte Schuitema, de organisatie achter C1000, donderdag bekend.

Per winkel steeg de gemiddelde weekomzet met 3,8 procent. De totale detailhandelsomzet lag op 3,7 miljard euro. Dat is 6,7 procent lager dan de omzet in 2008, die uitkwam op 4,02 miljard euro. Het cijfer over 2009 is berekend op basis van 53 verkoopweken. Deze extra week heeft de omzet in 2009 met circa 2 procent beïnvloed.

Topman Tom Heidman van Schuitema toonde zich tevreden over de resultaten. Volgens Heidman is C1000 met succes gestart met een nieuw commercieel beleid. Dit beleid zal in 2010 in volle omvang tot bloei komen, aldus de topman.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.