Home

Achtergrond 99 x bekeken

Voetbalplaatjesgekte

Diverse filialen van Albert Heijn nemen maatregelen om de voetbalplaatjesactie in goede banen te leiden.

Kinderen verdringen zich binnen en soms ook buiten de winkel om plaatjes te bemachtigen van klanten die ze zelf niet sparen. Dat kan tot onveilige situaties leiden, zeker wanneer het filiaal aan een doorgaande weg ligt en er maar een smal trottoir is.

In Doetinchem kwam een kind bijna onder een auto. Daarop ging de manager van het AH-filiaal op de basisschool in de buurt uitleggen waarom hij geen kinderen meer voor de deur van zijn winkel wil hebben, aldus een woordvoerder van Albert Heijn. Ook heeft hij aangekondigd dat hij nog een keer langs komt voor een ruilmiddag.

Ook andere filialen willen uit veiligheidsoverwegingen niet dat kinderen voor de ingang klanten opwachten. Maar binnen is ook niet altijd ruimte voor de verzamelaars van de voetbalplaatjes. De managers van de winkels zijn creatief in het bedenken van oplossingen. Zo heeft in Heemskerk de manager tegen de jeugd gezegd dat hij hen door de week niet wil zien. Maar op zaterdag zet hij voor hen een stukje af van het parkeerterrein en zorgt hij ook voor koek en limonade, aldus de AH-woordvoerder.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.