Home

Achtergrond 102 x bekeken

Telersverenigingen T-model Greenery zoeken raakvlak

Vier glasgroenteverenigingen van The Greenery (Purple Pride, Prominent, Paprika NL en Komprima) praten over samenwerking binnen het T-model van de afzetorganisatie.

Het T-model is het lidmaatschap waarbij de telers afzetten via een nieuwe verkoopcoöperatie en los van het handelshuis. De verenigingen overleggen onderling over mogelijk toekomstige samenwerking op gebied van ICT, logistiek en commercie. Op korte termijn is het wekelijkse overleg bedoeld om ervaringen uit te wisselen, meldt een van de partijen.

De verenigingen moeten hun eigen afzetstrategie vormgeven. Zo werkt Paprika NL nog aan het inrichten van het verkoopteam en overlegt de vereniging met het handelshuis over logistieke dienstverlening. Hoe de verhouding tussen het areaal voor T-model en afzet via het handelshuis uitvalt (P-model) wordt volgende week bekend. Volgens vakblad Groenten en Fruit kiest 30 procent van de tomatentelers voor het T-model.

Vandaag richtte The Greenery de nieuwe verkoopcoöperatie op onder de naam Greenery T-bedrijf.

Of registreer je om te kunnen reageren.