Home

Achtergrond 121 x bekeken

Supermarkten stuntten meer met vlees en gevogelte

Supermarkten haalden vorig jaar een kwart van hun omzet in de categorie vlees en gevogelte uit aanbiedingen. Een jaar eerder lag het percentage op 19,4 procent.

Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Gfk Panel Services.
Het aandeel van de aanbiedingen binnen de totale omzet die supermarkten realiseerden steeg fors van 11,6 procent in 2008 naar 14,5 procent. De toegenomen promotiedruk wordt door Gfk verklaard uit de economische crisis. Die maakt dat consumenten vaker en meer supermarkten bezoeken om koopjes te vinden.

Naast vlees en gevogelte werd ook in het biersegment veel omzet uit aanbiedingen gehaald: 20,6 procent, tegen 17,2 procent een jaar eerder. Vlees, gevogelte en bier liggen voor de hand, aldus Gfk, omdat de omloopsnelheid hoog is.

Lees ook: Supermarkten boeken hogere omzet

Of registreer je om te kunnen reageren.