Home

Achtergrond 91 x bekeken

Fors meer winst voor Kraft Foods

Het Amerikaanse levensmiddelenconcern Kraft Foods, dat onlangs overeenstemming bereikte over de overname van het Britse Cadbury, heeft in het vierde kwartaal van 2009 fors meer winst geboekt dan een jaar eerder.

Dat maakte het bedrijf vandaag bekend.

De nettowinst steeg van 178 miljoen dollar in 2008 tot 710 miljoen. Een jaar eerder moest Kraft nog veel geld uittrekken voor een herstructurering. De omzet van de producent van onder meer Milka, Toblerone, Lu en Philadelphia-smeerkaas steeg met 3,2 procent tot 11 miljard dollar. Kraft is een branchegenoot van het Brits-Nederlandse Unilever.

Chocolade- en snoepgoedproducent Cadbury stemde vorige maand na een maandenlange overnamestrijd in met een overnamebod van Kraft van omgerekend 13,6 miljard euro. De combinatie leidt tot de op een na grootste levensmiddelenproducent ter wereld. Alleen het Zwitserse Nestlé is groter.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.