Home

Achtergrond 115 x bekeken

Campagne voorjaarsbollen gaat over in zomerbollen

Het IBC zet de de campagne voorjaarsbloeiende bollen-op-pot-voor-buiten 2010 door in de zomer zomer met zomerbollen-op-pot.

De campagne moet ervoor zorgen dat de consument in Nederland en Duitsland het bol-op-potproduct ook in de zomer als buitenproduct gaat zien. Het IBC heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met diverse partijen uit de keten.

De uitgangspunten van de campagne voor zomerbloeiers-op-pot – getiteld: Een, twee, drie…Het is Zomer! Drie tellen werk, wekenlang plezier’ - zijn gelijk aan die van de voorjaarsbloeiers in 2010. Consumenten met weinig kennis van de plantmaand en mensen die vergeten zijn bollen te planten, worden in de zomer gestimuleerd alsnog met bollen-op-pot hun tuin, balkon of terras te verfraaien. Daarbij wordt de doelgroep duidelijk gemaakt dat je dit in een handomdraai kunt realiseren.

Om te zorgen voor eenheid in de communicatie kunnen ketenpartijen een dvd bestellen over de campagne, waarom gloednieuw foto- en tekstmateriaal staat. Belangstellenden kunnen hiervoor contact opnemen met Mandy Visser van het Internationaal Bloembollen Centrum (IBC): info@bulbsonline.org

Arie in t Veld

Of registreer je om te kunnen reageren.