Home

Achtergrond 236 x bekeken

Sector steekt geld in Duitse stichting voor eetcultuur

Den Haag – Het GroentenFruit Bureau wil een Duitse stichting instellen die zal opereren als onafhankelijke boodschapper van gezonde voeding.

Dat plan is opgenomen in de vruchtgroentecampagne waarvoor deze week het groene licht kwam van teelt en handel.

Volgens Jochem Wolthuis, verantwoordelijk voor internationale projecten van het bureau, gaat de stichting Besser essen, besser leben heten en moet het Duitsers met name wijzen op de belangen van gezamenlijk eten. ”We willen daarin echt het aspect van samen eten promoten. Duitsers weten goed dat Nederlanders sociaal zijn en veel samen doen. Die boodschap past dus goed in de campagne.”

De stichting wil aansluiting vinden bij het Duitse platform Ernährung und Bewegung dat een gezonde leefstijl in Duitsland moet bewerkstelligen. ”Het is een paraplu-organisatie met honderd partijen. Wij willen meedoen aan dat overleg.”

Voor de Duitse stichting gaat het bureau op zoek naar een Duits aansprekende beschermheer. De boodschap is onafhankelijk, maar volgens Wolthuis draagt het wel bij aan de verbetering van Nederlands product. ”Het moet niet zo zijn dat het Nederlands product plat gepromoot wordt, maar wel dat je als land het initiatief ondersteunt.”

Of registreer je om te kunnen reageren.