Home

Achtergrond 107 x bekeken 1 reactie

Nordmilch onderscheiden voor innovatieve dialoog

Nordmilch heeft de zilveren Econ-Award 2010 gekregen in de categorie strategische ondernemingscommunicatie voor haar innovatieve aanpak van de dialoog met de leveranciers.

De jury looft de Duitse zuivelmarktleider voor het maandelijks uitgegeven familiemagazine Meine Milchwelt, de maandelijkse nieuwsbrief en het individuele internetplatform in combinatie met 'emotionele componenten' zoals de verkiezing van een melkkoningin uit de rijen van de leveranciersgezinnen.

Nordmilch begon met deze aanpak in 2008 met als doel het vertrouwen van de coöperatieleden te (her-)winnen en hen te begeleiden op de weg naar een geliberaliseerde zuivelmarkt. Het goud ging naar chemiefabrikant Bayer. De Econ-Awards staan in hoog aanzien in Duitsland en worden verleend door uitgeverij Econ-Verlag en het Handelsblatt.

Eén reactie

  • no-profile-image

    w

    Jammer dat ze in Nederland niet zo'n award hebben! Was Boerderij zeker ook in aanmerkig gekomen met de boeremeiden kalender...
    By the way: vind zo'n krantje ook leuk te lezen, maar eigenlijk is het vaak maar schijnheilig geslijm naar de leden! Maak maar geen bombarie, t wij gevoel.

Of registreer je om te kunnen reageren.