Home

Achtergrond 161 x bekeken

Huismerken Albert Heijn meest populair

De populariteit van huismerken is sterk gestegen. De huismerken van Albert Heijn worden door consumenten het hoogst gewaardeerd. Dat blijkt uit onderzoek dat merkenbureau HIGHvalue deed in opdracht van de Levensmiddelenkrant. Uit het onderzoek blijkt dat de kwaliteit van huismerken niet merkbaar is verbeterd.

Vorig jaar kocht 25 procent van de consumenten overwegend huismerken. Nu is dat 44 procent. Slechts 16 procent van de mensen mis volgens HIGHvalue de vertrouwde A-merken. Vorig jaar was dat nog 54 procent. Kwalitatief zijn de huismerken in de beleving van consumenten niet duidelijk verbeterd. Ruim 70 procent van de consumenten vindt dat huismerken kunnen tippen aan A-merken.

Uit het onderzoek blijkt dat het imago van de huismerken van C1000 verslechterd. Na Albert Heijn scoort de discounter Lidl het beste. De Federatie van Nederlandse Levensmiddelenproducenten beklaagt zich al enige tijd over de opkomst van huismerken. De producenten van A-merken zouden de innovatiekosten dragen, waarna de supermarkten het product kopiëren en goedkoper en op betere posities in het schap aanbieden.

Of registreer je om te kunnen reageren.