Home

Achtergrond 121 x bekeken

Geboorte van multimediaal merk agd.media bijna een feit

Ruim acht maanden geleden meldde ik op deze plek dat het Agrarisch Dagblad grootse plannen had. Wij wilden een voor Nederland volstrekt uniek mediamodel lanceren, exclusief voor abonnees – in print en op het web.

We staan nu aan de vooravond van de geboorte van agd.media, het nieuwe paraplumerk waarin onder meer het Agrarisch Dagblad en agd.nl opgaan. Binnenkort gaan we onder de vlag van agd.media in alle denkbare vormen agrarisch nieuws, marktcijfers, opinie, achtergronden en analyses brengen. Wij zijn ervan overtuigd dat de vele verbeteringen en aanvullingen bij u in de smaak zullen vallen.

De krant verandert mee. Zij blijft met een vernieuwd karakter drie keer in de week haar belangrijke rol vervullen. Een groot deel van de inhoud van de krant – onder de nieuwe naam agd.dinsdag, agd.donderdag en agd.weekend (verschijnt op vrijdag) – is vertrouwd. Maar er is meer aandacht voor diepgang in de vorm van actuele achtergronden en analyses en een vertaling van het nieuws naar het erf. In agd.weekend houden we vast aan extra thematische pagina’s, de grondmarktcijfers en specifieke rubrieken als Agribusiness, Wetenschap en Platteland.

De website www.agd.nl is volledig vernieuwd en alleen voor abonnees toegankelijk. Onze krantenlezers hebben toegang. Mensen kunnen ook een speciaal webabonnement afsluiten.

Al ons nieuws wordt eerst op het web gepubliceerd. Ook de achtergronden en analyses bij dat nieuws zijn op de website te vinden, net als alle marktcijfers, markttendensen, opiniestukken en weblogs. Ook belichten experts de actualiteit en gaan zij in op vragen van bezoekers. Alles is vernieuwd: ons weerbericht bijvoorbeeld is nog meer op boer en tuinder gericht.

Waar mogelijk combineren we het nieuws met audio en video. We brengen elke werkdag een uniek agd-journaal in de vorm van web-tv. Elke dag is kort samengevat in een tv-journaal het belangrijkste nieuws te volgen. Deze uitzendingen zijn middels agd.app ook op de iPhone te bekijken. De website is altijd en overal te bereiken: agd.mobiel zorgt er voor dat de site optimaal bekeken kan worden op alle telefoons met internettoegang.

De krant en de website zijn op elkaar aangepast – de indeling van beide media komt overeen. En net zoals u bij de krant direct naar de sectie over Melk kunt omslaan, kunt u op de website deze sectie tot uw homepage inrichten. Indien u een bepaald artikel wilt bewaren, slaat u dat op in uw eigen digitale knipselmap.

We zullen alle veranderingen de komende periode zo inzichtelijk mogelijk maken. Wij zijn trots op agd.media en wat wij de abonnees daarmee bieden: meer waar voor het geld, niet allemaal op papier maar wel razendsnel, exclusief, betrouwbaar en onafhankelijk. Nieuws met meerwaarde, noemen wij dat. Deze innovatieve opstelling past bij agrarisch Nederland – samen lopen wij voorop.

Ik neem u graag mee in de aanloop naar de geboorte van agd.media. Op www.agd.nl/nieuw kunt al meer lezen en bekijken. Roept dit alles vragen op? Ik nodig u uit mij te e-mailen: agd.hoofdredactie@reedbusiness.nl

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.