Home

Achtergrond 93 x bekeken

Dole Foods ziet omzet stijgen

Dole Foods heeft in het derde kwartaal 1,5 miljard euro (1,9 miljard dollar) omzet geboekt, 3 procent meer dan in dezelfde periode een jaar geleden.

Het bedrijf maakte echter netto 37 miljoen euro (49 miljoen dollar) verlies, en reorganiseert de bananenafzet in de Europese Unie.

Dole Foods heeft in de eerste 9 maanden nu 4 miljard euro omzet gerealiseerd, een fractie meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Volgens bestuursvoorzitter David DeLorenzo worstelde het bedrijf uit Californië met een uiterst moeilijke markt voor versproducten, maar won het terrein ten opzichte van concurrenten als Chiquita.

De omzet aan vers fruit bleef vrijwel gelijk op 980 miljoen euro (1,32 miljard dollar). De omzet aan verse groenten steeg 9 procent tot 244 miljoen euro (326 miljoen euro). Het bedrijf vermindert en herstructureert de aanwezigheid op de Europese bananenmarkt, die al meer dan 12 maanden slecht loopt. Volgens DeLorenzo bespaart in 2011 circa 26 miljoen euro (35 miljoen dollar).

Of registreer je om te kunnen reageren.