Home

Achtergrond 74 x bekeken

Canada is sterkste merk

Canada heeft zich dit jaar als merk het best geprofileerd. Mede dankzij de Winterspelen dit jaar in Vancouver wist het land met de slogan ‘Canada. Keep Exploring’ de eerste plaats van de Verenigde Staten over te nemen.

Dat bleek vrijdag (lokale tijd) uit de Landen Merk Index van het Amerikaanse adviesbureau FutureBrand, dat dit jaar voor de zesde keer de lijst opstelde.

Vorig jaar stonden de Verenigde Staten nog bovenaan, die zich dankzij het ‘Obama-effect’ van hoop en verandering wisten te verkopen als een land van hoopvolle beloftes. Die glans is er wel van af, aldus FutureBrand. De VS staan dit jaar op plaats vier en moeten Australië en Nieuw-Zeeland boven zich dulden. In de top tien staan verder achtereenvolgens Zwitserland, Japan, Frankrijk, Finland, Groot-Brittannië en Zweden.

Het onderzoek, dat samen met de BBC werd uitgevoerd, werd gehouden onder 3400 bedrijven, reizigers en experts op vijf continenten over het imago van 102 landen. Zimbabwe, Iran en Pakistan zijn als laatsten geëindigd.

De complete lijst wordt op 15 november bekendgemaakt.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.