Home

Achtergrond 402 x bekeken 2 reacties

’t Hart: 20 procent meer melk na 2015

FrieslandCampina verwacht na de beëindiging van de quotering in 2015 dat de melkplas in Nederland met 20 procent groeit.

Dat heeft topman Cees 't Hart uitgesproken op de jaarvergadering van de Duitse zuivelindustriefederatie MIV. De topman zette ook de bedrijfsstrategie Route 2020 uiteen en stelde daarbij vast dat het concern over een goed gevulde 'oorlogskas' beschikt waarmee het zich sterk kan maken op de markt voor bedrijfsovernames. De grotere melkplas moet omgezet worden in hoogwaardige producten,. Goede kansen zijn er voor melkdranken, merkkazen en baby- en kindervoeding, maar er is ook nieuwe concurrentie op komst. 't Hart ziet die ondermeer komen van concerns als Coca Cola en Pepsi.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Han

    Heb ik dit soort oorlogstrategieën al niet vaker gehoord binnen landbouw? Heeft de aardappel wereld ook niet alles uit de kast gehaald aan nieuwe look chip, frites met en kartel voorgebakken schijfjes me ten zonder schil en noem maar op! Resltaat nog steeds een prijs onder kosten niveau bij de boer. Bij de boer lijkt aleen maar een extra krap markt aanbod te werken, dan willen de verwerkers nog wel eens iets extra betalen. Wat voor melk of kaas je ook in de markt zet de mens kan niet meer eten dan zoveel en de arme mensen kunnen alleen maar de bodem prijs betalen voor hun eten. De zuivelbazen zijn hun offensief richting >geldschieters< de veehouders begonnen om ze over de streep te trekken nog meer melk te leveren zodat hun bedrijven meer omzet kunnen maken met of zonder vette winst doet niet ter zake. Hun bonus is gerelateerd aan de totale bruto omzet, niet aan de hoogte van de uitbetaalde melkprijs.

  • no-profile-image

    Piet Slingerland

    t'Is wat @Han, de leden van FC vechten voor marktregulering en 't Hart verwacht 20% meer melk!!!... De directie van FC houdt heel veel van Melkpoeder, denk ik (?), of ?.

Of registreer je om te kunnen reageren.