Home

Achtergrond 164 x bekeken

Weer sterk kwartaal voor CSM

De leverancier van bakkerij-ingrediënten en producent van melkzuur CSM heeft in het derde kwartaal opnieuw goede zaken gedaan.

Het bedrijf profiteerde van het overgenomen Best Brands en zag zowel de inkomsten als de resultaten fors stijgen. Dat bleek uit de woensdag gepubliceerde derdekwartaalcijfers. De behaalde resultaten lagen wel iets lager dan verwacht.

De omzet van CSM steeg naar 783,7 miljoen euro van 634,5 miljoen euro in het derde kwartaal 2009. Analisten hadden gemiddeld gerekend op inkomsten van 801 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebita) voor bijzondere eenmalige kosten kwam uit op 56,7 miljoen euro. Marktkenners hadden een resultaat verwacht van 58,9 miljoen euro.

Het bedrijf verwacht dat het bedrijfsresultaat in het vierde kwartaal ”substantiele verbetering” laat zien ten opzichte van een jaar eerder, aldus CSM woensdag.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.