Home

Achtergrond 135 x bekeken

'Vruchtgroentepromotie komt niet in gevaar'

De vruchtgroentecampagne komt niet in gevaar, nu de subsidie-aanvraag bij het Productschap Tuinbouw op initiatief van LTO is aangehouden.

Dat verwacht Jack Stroeken, directeur van het Groentenfruitbureau.

LTO zegt het draagvlak van de campagne te willen onderzoeken. Volgens Stroeken is dat draagvlak al aangetoond door een unanieme goedkeuring van de marketinggroep vruchtgroente van alle afzetorganisaties.

Ook de door het PT gesignaleerde gevoeligheid van het collectief financieren van campagnes met herkomstaanduiding – het NL-logo – is geen beletsel, stelt Stroeken. Hij leidde een werkgroep dat onderzoek deed naar criteria om herkomstcampagnes te doen. De Europese Commissie staat herkomstaanduiding toe in campagnes als er op producteigenschappen wordt ingestoken, "Als de herkomst te maken heeft met kwaliteitseigenschappen is het toegestaan."

In december verwacht Stroeken alsnog goedkeuring voor verlenging van subsidieverstrekking van de vruchtgroentecampagne.

Of registreer je om te kunnen reageren.