Home

Achtergrond 112 x bekeken

Vooral in super en detailhandel wordt gepind

Met het doel het pinnen verder te bevorderen wordt dit jaar voor het eerst 'de week van het pinnen gehouden'.

In de maand september werd 172,8 miljoen keer gepind.

Vooral kleine bedragen zouden vaker met de pin afgerekend moeten worden omdat het veiliger is voor ondernemers om geen contact geld in huis te hebben.

Bij de ruim 170 miljoen transacties in september nam de detailhandel een aandeel van 36,6 procent voor zijn rekening, op de voet gevolgd door de supermarkten met 34,4 procent. Vervolgens zijn het op grote afstand de pompstations die een derde plaats innemen met 9,1 procent van de transacties.

De horeca nam 4,7 procent voor zijn rekening, de warenhuizen 3,5 procent. De resterende 8,8 procent komt op rekening van de categorie overige, zoals bijvoorbeeld gemeentelijke instellingen, de apotheek of de sportschool.

Ook al gaat het merk PIN vanaf 2012 ter ziele, het pinnen blijft in Nederland gewoon bestaan. Currence, het bedrijf achter PIN, heeft het pinnen met een chip al omgedoopt tot 'het nieuwe pinnen'.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.