Home

Achtergrond 123 x bekeken 3 reacties

PPE start nieuwe promotiecampagne eieren

Het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) start dit najaar een nieuwe campagne om de consumptie van eieren te bevorderen.

Het schap heeft daarvoor 1,2 miljoen euro uitgetrokken voor dit en volgend jaar. Dat maakte het gisteren bekend op zijn voorlichtingavond voor pluimveehouders in Ugchelen bij Apeldoorn.

Doel van de nieuwe PPE-campagne is het verhogen van de eierconsumptie in Nederland met 5 naar 187 stuks per hoof van de bevolking per jaar. De consumptie van eieren ligt in Nederland relatief laag ten opzichte van andere Europese lidstaten. Europese consumenten eten gemiddeld 210 eieren per hoof van de bevolking per jaar. “We moeten Nederlandse consumenten overtuigen dat het eten van één ei per dag prima kan”, vertelt PPE-secreataris Ben Dellaert.

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    leo

    helemaal mee eens herman nu het PPE nog uitleggen zich daar niet mee te moeien en zeker geen fakturen sturen ,dat ze zich er wel druk over maken

  • no-profile-image

    dirk

    Bijna elke kip heeft het dus goed in ons land!

  • no-profile-image

    Herman Schober

    Een ei per dag is prima, mits gelegd door een kip die vrij kan rondlopen en gewoon kip kan zijn zoals dat vroeger het geval was.

Of registreer je om te kunnen reageren.