Home

Achtergrond 246 x bekeken

Greenpeace lanceert reclamespot tegen Fonterra

Greenpeace heeft een reclamespotje gelanceerd tegen Fonterra.

Hiermee geeft de milieuorganisatie een nieuwe impuls aan haar campagne tegen de praktijken van de Nieuw-Zeelandse zuivelonderneming
In het spotje is een hardloopster te zien, die na het rennen een pak Fonterra-melk uit de koelkast pakt. De vrouw drinkt de melk en verslikt zich in een haar van een orang-oetang. Vervolgens worden beelden getoond van gekapte regenwouden in Indonesië. Door het verdwijnen van regenwouden, ten behoeve van de aanleg van palmboomplantages, raken onder meer orang-oetangs hun leefomgeving kwijt.

Greenpeace vraagt met het spotje aandacht voor de import van palmpitschroot dat door Fonterra gebruikt wordt in veevoeders. Indirect zou dit ontbossing tot gevolg hebben. Volgens Greenpeace is het spotje inmiddels door 32.000 mensen bekeken op youtube. Fonterra onthoudt zich tot nu toe van commentaar.

Of registreer je om te kunnen reageren.