Home

Achtergrond 195 x bekeken

Greenery: exclusief product voor klant

The Greenery wil nieuwe groente en fruit op de markt brengen voor een selectieve groep klanten.

Het gaat verder dan clubrassen, waarbij de productie gecontroleerd gaat, maar de afzet naar meerdere klanten open is. Bij deze wijze van afzet levert The Greenery product aan een beperkte groep winkelketens die zich ermee kunnen onderscheiden van concurrenten. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat één winkelketen in Nederland, één in Duitsland en één keten in Engeland dat nieuwe product geleverd krijgt. Volgens een woordvoerder zijn ook andere modellen mogelijk, waarbij een beperkt aantal afnemers per afzetgebied geselecteerd wordt.

Het plan is onderdeel van het schappenbeleid dat de Greenery ontwikkelt voor afnemers. Het handelshuis wil meedenken over AGF in supermarkten en plannen schrijven voor winkelketens om de omzet van AGF te verhogen. The Greenery heeft plannen voor peren en groente. Bij appels signaleert topman Philip Smits dat er te veel soorten zijn om te onderscheid te maken met een eigen soort.

Voor het plan voor selectieve levering van producten is het handelshuis in gesprek met zaadfirma’s. Zij moeten met nieuwe producten komen die onderscheidend genoeg zijn op de afzetmarkt. Over een jaar verwacht de afzetorganisatie met het eerste product te komen voor deze wijze van afzet.

The Greenery heeft al licenties voor de productie van speciale fruitrassen.

Of registreer je om te kunnen reageren.