Home

Achtergrond 110 x bekeken

Glasverpakking scoort positief bij consument

Een overgrote meerderheid (88 procent) van de Europese consumenten verkiest glasverpakkingen boven andere verpakkingsmaterialen.

Zij denken daarmee bij te dragen aan een gezondere levensstijl. Dat blijkt uit onderzoek door marktonderzoeksbureau TNS in opdracht van de Stichting Duurzaam Verpakkingsglas onder meer dan 9500 consumenten in negentien Europese landen.

Een even groot percentage kiest ook voor glas omdat het goed is voor het milieu en 72 procent is er van overtuigd dat het beter te recyclen is dan andere verpakkingsmaterialen. Tenslotte zegt 87 procent van de ondervraagden dat glazen flessen en potten de smaak van voedingsmiddelen en dranken beter behouden dan plastic.

Volgens de consumenten beschermt glas ook het beste de voedingswaarde van voedingsmiddelen en dranken. Reden hiervoor is dat glas ondoordringbaar is en een barrière biedt tegen gassen die vitaminen en versheid zouden kunnen beïnvloeden.

"Consumenten zijn bewuster van hun gezondheid dan ooit tevoren. Ze realiseren zich welke stoffen hun lichaam binnenkomen en het effect van verpakking op het milieu'', concludeert Robert van Notten, directeur van de Stichting Duurzaam Verpakkingsglas, die de kringloop van verpakkingsglas wil stimuleren

Over enkele weken is de aftrap van de Europese consumentencampagne 'Nothing to Hide' over de gezondheidsvoordelen van glas als verpakkingsmateriaal.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.