Home

Achtergrond 81 x bekeken

Vleessector geeft in 2009 iets minder uit aan reclame

De totale vlees- en vissector heeft in 2009 17,7 miljoen euro aan reclame-uitingen besteed.

Dat is een daling van 1,5 procent ten opzichte van het jaar daarvoor, toen precies 18 miljoen euro aan reclame werd uitgegeven. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen Media. In 2008 steeg het besteedde bedrag met 65 procent juist sterk ten opzichte van 2007. Het lijkt er dan ook op dat de recessie bedrijven iets voorzichtiger heeft gemaakt.

De Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE) gaven met 4,7 miljoen het meeste uit, gevolgd door multinational Unilever Nederland en dochterbedrijf Iglo. Ook de Stichting Promotie Kalfsvlees timmerde echter aan de weg. De stichting besteedde 1,45 miljoen aan media-uitingen, vergeleken bij een bedrag van €  4.000 in 2008.

De VanDrie Group heeft de reclamebestedingen volgens de cijfers bijna verdubbeld tot €  21.000. Bij Plukon Poultry stegen de uitgaven van €  2.000 tot €  7.000 terwijl de vestigingen van Vion in Groenlo en Boxtel veel minder uitgaven. In 2008 werd €  64.000 uitgegeven, in 2009 nog €  15.000.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.