Home

Achtergrond 87 x bekeken

Promotiecampagne blijkt te duur voor witloftelers

Een landelijke promotiecampagne voor witlof lijkt er op korte termijn niet te komen.

Volgens Roel Spruit, voorzitter van de landelijke gewascommissie witlof, is er in het teeltfonds onvoldoende geld om zo’n campagne te financieren.

Spruit sprak in het najaar van vorig jaar met directeur Jack Stroeken van Groentenfruitbureau over een dergelijke campagne. "Je moet dan denken aan een promotiecampagne in binnen- en buitenland die al gauw 250.000 euro kost. Met honderd telers is dat uit de heffingsgelden niet op te brengen." De commissie heeft nog geen definitief ’nee’ gezegd tegen het plan en beraadt zich nog op een besluit.

Spruit vindt het enerzijds jammer dat er geen campagne lijkt te komen. "Er is wel draagvlak voor zo’n campagne namelijk. Anderzijds denk ik dat we eerst nog veel kunnen verbeteren aan de kwaliteit van ons product." Daarbij doelt hij op de grote hoeveelheid onverpakte witlof die daardoor een korte houdbaarheidsduur heeft. "Meer verpakte witlof is misschien nog betere reclame."

De laatste witlofcampagne dateert van zes á zeven jaar geleden. Destijds voerden Frankrijk, België en Nederland samen campagne gefinancierd met GMO-geld.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.